Ba mirlane, poporul roman, daca te-a votat, te-a votat presedinte, ba, nu imparat!!! Mincinooooosuuuleee!

Tineti minte 3rei cuvinte:

CAPRA VECINULUI MOARE, DAR NU SE PREDA!!

sâmbătă, 7 august 2010

Un pic de aritmetica …

Fiindca se tot spun tot felul de nazdravanii despre niste cresteri salariale anul viitor (oare citi mai sint in stare sa creada?), vreau sa atrag atentia asupra unei mici capcane pe care aritmetica o poate intinde unuia mai putin atent la niste „amanunte”.

Daca salariul cuiva scade cu, sa zicem, 25% iar, dupa un timp, noul salariu este majorat tot cu 25%, respectivul nu va mai ajunge la salariul initial. Iata un exemplu:

Cineva care are 16 milioane pe luna, dupa o reducere de 25% va ajunge la 12 milioane.

Daca la acest salariu se va aplica, ulterior, o crestere tot de 25%, salariul va deveni 15 milioane. 

Spun asta pentru ca am auzit jurnalisti care, incintati de perspectiva, oferita de boc, a unei cresteri salariale de 10%, au concluzionat ca salariatii ramin oricum in pierdere cu 15%. Ceea ce nu-i adevarat! Pierderea e mai mare!

4 comentarii:

renata spunea...

Salut, Augustine!
Aşa ziceau unii jurnalişi? Am pierdut-o şi p-asta... Deşi, mă mir, fiindcă majoritatea jurnaliştilor sunt făcuţi din ingineri.

p.s.: mult mi-a plăcut visul ero(t)ic pe care-l povesteşti la George pe blog!

Augustin Radescu spunea...

Renato, mai sint si ingineri capabili de a fi in stare...
Ma bucur ca ti-a placut visul! Nu-ti mai spun mie ...
Dar e nasol al dracu' cind te trezesti ...

madalina ionescu spunea...

Ştii cu ce se poate drege, pe termen mediu şi lung? Eu am încercat pe termen scurt, o seară, şi a mers perfect - Romica Puceanu "Aş munci la plug şi coaaaasăăăă!" Parol! :)

Augustin Radescu spunea...

Madalino, doamno, nu pot sa-ti raspund pina ce nu ascult cintecul; pasuieste-ma, asadar, o tira!

Trimiteți un comentariu